montenegro.reismee.nl

dag 20 - Laatste dag van deze expeditie, de thuiskomst!

Hallo mede reiziger,

Vandaag dan toch echt mijn laatste blog van deze expeditie naar Montenegro. Waar waren we gisteren gebleven? Bij de beslissing om op het vliegveld te blijven en te wachten op onze vlucht. We hebben de nacht doorgebracht in de wachtkamers bij een gate. Slapen lukt de 1 beter, dan de ander. Vannacht heb ik een power nap gedaan en de rest van de tijd voorbij zien tikken. Om 02.43 uur ging het laatste vertraagde vliegtuig de lucht in. Rond 06.00 uur starten de nieuwe vluchten van de dag en om 04.00 uur komen de eerste passagiers van deze vluchten binnen.

Onze vlucht naar Amsterdam staat gepland om 06.40 uur. We gaan naar het bakkertje voor een croissant of koffiebroodje en dan wachten we bij de gate A02 op ons vliegtuig. Als deze nu maar komt. Uiteindelijk zijn we met een vertraging van een half uur vertrokken naar Amsterdam. Het was een prettige vlucht met soms wat lichte turbulentie. We kregen een ontbijtje geserveerd aan boord en om 09.40 uur konden we landen op de polderbaan van Schiphol. Bij de gate werden we al gecontroleerd voor de paspoorten en identiteitskaarten. Mooi, hebben we dat al gehad.

Nu vragen waar we naartoe moeten om met onze koffers herenigd te worden. We krijgen de raad om eerst op de lopende band nummer 18 te kijken. Misschien zijn ze toch meegekomen. Eerst moeten we door de volgende paspoortencontrole heen. Jongens, wat is het daar druk! We krijgen direct een flashback van gisteren. In Amsterdam is het hetzelfde als in Belgrado. Om 11 uur staan we uiteindelijk bij de juiste lopende band voor de koffers, maar geen koffer van ons te bekennen. We gaan naar de info balie van de koffers en leggen uit wat er gisteren gebeurt is. We krijgen te horen dat we de koffers vandaag niet zullen gaan krijgen en we worden verzocht om een formulier in te leveren. Moeten we nu weer hetzelfde doen als gisteren? Ja, helaas wel. De koffers hebben als afleveradres Schiphol en zullen vroeg of laat naar Schiphol gaan komen. Om de koffer door de douane heen te krijgen, moet er een formulier zijn ingevuld. Dit hebben we bij deze gedaan. De koffers zijn nu getagd om naar ons huisadres gestuurd te worden. Zodra deze op Schiphol aankomen, krijgen we bericht en wordt er een afspraak gemaakt om ze thuis af te zetten. Dat is al wat we kunnen doen. Voordeel is dat we niet met koffers de trein in hoeven….

We besluiten nog even wat te lunchen en stappen op de trein. In Baarn staan Tristan, Quique en Elina ons al op te wachten. We zijn weer thuis. Nu nog alles laten bezinken en de vakantiespullen opruimen. Dit zal op een andere dag moeten gaan plaatsvinden, want we zijn inmiddels wel aan wat slaap toe.

Heel erg bedankt voor het mee reizen en de leuke reacties die we van jullie hebben mogen ontvangen. Het is erg leuk om dit op deze manier te doen en voegt echt iets toe aan de vakantie. Als er weer een nieuwe missie of expeditie komt, zal er weer een nieuwe blog worden gemaakt en zien we jullie graag weer terug. Voor nu nogmaals bedankt en tot de volgende reis!

Marlous

Jij bedankt voor het schrijven!
Lekker uitrusten en tot de volgende reis ?

Tilly

Heel erg bedankt voor de mooie verhalen en prachtige foto’s!
Rust goed uit en tot ziens?

Tia

Welkom thuis dat zal toch ook wel fijn zijn hebben jullie. Al lekker geslapen ?

winfried

Wat een vakantie
Bedankt dat we mee konden lezen
Jij kan wel op een reis bureau gaan werken , wij zijn wel enthousiast over het land .
Gr en tot snel

Carlos

Het was heerlijk met jullie mee te genieten. Dus bedankt daarvoor. Op naar de volgende blog ??